Mit o Himalajskoj soli: Skupa, ali bez dokazanih prednosti (VIDEO)

Popularnost i marketinški uspeh himalajske soli



Himalajska so se već neko vreme nalazi u centru pažnje kao jedna od najpopularnijih namirnica u svetu zdrave ishrane. Njena reputacija kao zdravije i prirodnije alternative kuhinjskoj soli delimično je rezultat snažne marketinške kampanje. Mnoge tvrdnje sugerišu da himalajska so poseduje posebne zdravstvene koristi. Pre oko dvadeset godina, vlasnik kompanije koja danas dominira tržištem himalajske soli počeo je da promoviše ovu so kao univerzalni lek za razne bolesti. Njegova knjiga postala je osnova za ogromnu popularnost ove namirnice. U emisiji "Potrošačka patrola" na Jutjub kanalu Republika news, istražili smo stvarne prednosti i mane himalajske soli, upoređujući je sa običnom kuhinjskom soli.

Marketing i stvarnost: Gde se zapravo proizvodi himalajska so?



Sam naziv "himalajska so" predstavlja odličan marketinški trik. Potrošači često povezuju Himalaje sa čistim i nezagađenim ekosistemima. Međutim, istina je da se ova so zapravo eksploatiše u solani u Pakistanu, koja je udaljena skoro 200 kilometara od Himalaja. Ova informacija dovodi u pitanje percepciju o poreklu soli, ali uprkos tome, njen atraktivan naziv i dalje privlači pažnju kupaca širom sveta.

Hemijski sastav i zdravstvene tvrdnje



Kada je reč o hemijskom sastavu, himalajska so je gotovo identična običnoj kuhinjskoj soli. Sadrži 98% natrijum-hlorida, dok preostalih 2% čine minerali poput kalijuma, magnezijuma i kalcijuma. Ovi minerali daju soli njenu karakterističnu svetlo roze boju i specifičan ukus. Međutim, tvrdnje da himalajska so nudi značajne zdravstvene benefite su neosnovane. Da bi se iskoristile te prednosti, trebalo bi konzumirati ogromne količine soli, što bi bilo štetno za zdravlje, s obzirom na preporučeni dnevni unos soli od šest grama.

Mitovi o detoksikaciji i drugim benefitima



Jedan od najčešćih mitova o himalajskoj soli je da ona detoksikuje organizam, poboljšava cirkulaciju i balansira pH vrednost u telu. Međutim, za ove tvrdnje ne postoje naučni dokazi. Detoksikacija organizma je funkcija koju obavljaju bubrezi i jetra, a ne so. Iako himalajska so nije industrijski rafinisana i ne sadrži aditive kao kuhinjska so, ona takođe nije jodirana, što je čini neprikladnom za isključivu upotrebu u ishrani.

Atraktivnost i ekonomska vrednost



Unatoč sličnostima sa kuhinjskom soli, himalajska so je postala atraktivna zbog svoje boje i egzotičnog porekla. Marketinške kampanje koje promovišu himalajsku so kao "ružičasti dijamant" ili "belo zlato iz Azije" uspešno su privukle potrošače. Ova industrija sada vredi milijardu i po dolara godišnje. Na kraju, na potrošačima je da sami procene da li je himalajska so zaista vredna pažnje koju dobija.

Povezani članci